Waarschijnlijk maak je er zelf ook af en toe gebruik van: een prijsvergelijker. Handig voor als je bijvoorbeeld een duurder product wilt aanschaffen zoals een wasmachine of televisie en je op zoek bent naar de beste prijs. Ook als ondernemer is het handig om je producten aan te bieden via een prijsvergelijker. Dat geldt trouwens niet alleen voor als je duurdere producten in je webshop verkoopt, tegenwoordig zijn er voor bijna alle producten die online verkocht worden wel prijsvergelijkers. Heb jij dus een webshop? Overweeg dan om deel te nemen aan een prijsvergelijker, wij zetten de voordelen voor je op een rij!
Een extra manier van adverteren
Als je een webshop hebt dan kun je op vele verschillende manieren verkeer naar je website leiden. Dit kan bijvoorbeeld online door SEO, adverteren op social media en influencers. Daarnaast heb je ook tal van mogelijkheden om offline promotie te maken. Echter het grote voordeel van online promotie voor je webshop is dat het heel inzichtelijk waar het verkeer vandaan komt en wat dat verkeer op jouw website doet. Ook prijsvergelijkers zijn dus een onlinepromotiekanaal wat zeker niet vergeten mag worden.
Kwalitatief verkeer
Naast het feit dat het je extra verkeer oplevert, leveren prijsvergelijkers ook nog eens kwalitatief goed verkeer op! Het verkeer dat via een prijsvergelijker jouw website bereikt, bestaat namelijk uit mensen met een hoge interesse in het kopen van het product. Ze weten namelijk al wat ze willen kopen en zijn op zoek naar de juiste prijs. Het tweede voordeel van een prijsvergelijker is dus dat ze verkeer leveren met een hoge conversiekans.
Sta tussen je concurrenten
Je kunt het ook omdraaien: maak jij geen gebruik van een prijsvergelijker, dan staat jouw aanbod niet tussen dat van jouw concurrenten. Op die manier is er dus een grote kans dat jij niet in de overweging van de potentiele klant wordt meegenomen. Een gemiste kans dus! Het voordeel van het gebruiken van een prijsvergelijker is dus dat je wordt meegenomen in de overwegingset van de zoeker.
Voordeel op adverteren
Als je je aansluit bij een grotere prijsvergelijker die ook nog eens partner van Google is, dan is er nog een bijkomend voordeel. Je kunt dan namelijk gebruik maken van Google CSS. Dit betekent dat je makkelijker kunt adverteren in Google Shopping en dat je ook nog een korting hierop krijgt. Als je direct adverteert bij Google Shopping dan gaat namelijk 20% naar Google als marge en wordt dit niet aan het adverteren besteed. Als je via een Google CSS partner adverteert dan gaat je gehele bedrag naar Google Shopping. Op die manier krijg je veel meer waar voor je geld.
Er zijn dus minimaal vier voordelen als je jouw producten ook gaat aanbieden via een prijsvergelijker!