Als je een bedrijf begint, heb je uiteraard ook een goede website nodig. Een website kent steevast weer een andere invulling. De een maak er een webshop van, de ander zorgt dat de benodigde bedrijfsinformatie op het eigen stukje web te vinden is. In algemene zin zijn er ook zeker bepaalde tips, die je kunt toepassen bij iedere zakelijke website. We delen ze graag met je: lees gauw verder!
Juiste domeinnaam
De domeinnaam is de basis van de website. Dit is de naam van het stukje op het web, waar je de site op inricht. Kies niet zomaar even snel tussen de bedrijven door een domeinnaam. Je kunt juist beter goed nadenken over de specifieke naam, omdat hier verschillende voordelen aan zitten. Doe tevens een domeincheck, om te zien of de gewenste naam nog vrij is. Waar een goede domeinnaam aan voldoet? Deze is bondig, goed leesbaar, eenvoudig te onthouden en passend bij het bedrijf. Op basis van deze kenmerken bepaal je de ideale naam.
Professionele uitstraling
Bij een website bouwen is het essentieel om een professionele uitstraling voorop te stellen. Je bezoekers prikken er al snel doorheen als je site snel in elkaar is geflanst. Mocht je er zelf echt niet uitkomen, kun je daarom de hulp van een professional inschakelen. Er zijn veel goede websitebouwers te vinden. Daarentegen kun je online ook een heleboel informatie opzoeken over het bouwen van een zakelijke website. Van een overzichtelijke lay-out tot professionele teksten – het telt allemaal mee.
Passende teksten
Over de teksten willen we het nog wat uitgebreider hebben. Besteed namelijk aandacht aan het maken van passende, informerende teksten. Tevens is het belangrijk dat de zogenoemde copy correct is geschreven: vrij van bijvoorbeeld spellingsfouten. Heb je hier zelf moeite mee? Ook dit onderdeel kun je uitbesteden, aan een tekstschrijver. Of maak wel een aanzet, maar laat de teksten vervolgens grondig controleren. SEO kan direct worden meegenomen in de teksten, zodat de website beter vindbaar is in zoekmachines zoals Google.
Mooie fotografie
Een website met enkel tekst is wel wat kaal. Je hebt ook baat bij goede fotografie! Een foto van je bedrijfsruimte, van jou en je eventuele teamleden op de site draagt ook direct bij aan een stukje vertrouwen. Men heeft zo immers een beter beeld bij het bedrijf. Denk er verder aan om passende sfeerbeelden op de site te plaatsen, ter opvulling. Verkoop je producten? Professionele productfotografie is in dat geval uiteraard van belang!
Contactgegevens delen
Het is netjes om je contactgegevens duidelijk in beeld te zetten. Doe dit bijvoorbeeld onderin, in de footer van de website. Of richt een contactpagina in. Hier plaats je onder andere adres, e-mailadres en telefoonnummer.
Reviews in beeld
Veel potentiële klanten gaan af op reviews, die anderen over jouw bedrijf hebben gedeeld. Vraag je bestaande klanten om een review te schrijven – en geef de reviews vervolgens een plek op de website. Dit kan anderen overtuigen van jouw kunnen!